Wednesday, December 22, 2010

Dimulakan dengan Bismillah.....

Dekat setahun x update citer tentang aku dan keluarga....especeli ttg 2 orang jebot si AFIQ ngan AKID. InsyaAllah lps ni aku try to curik masa ckit2 tuk update blog nih!!. Gpon dh nk msk thn baru 2011...Harap dpt la aku ceriakan blk laman blog ni...

AFIQ - My Little Monster

Semalam aku dh g survey tadika tuk AFIQ. Yes, aku pilih Genius Aulad sec23 tuk dia. Hari Jumaat ni aku bw AFIQ g sana tuk pendaftaran. Mlm semlm gak belikan dia 'beg tayar' bak kata AFIQ. Dah lama dia request wheel-bag ben10.... Hari2 tanya bila ibu nak beli??? adoiiiii... Sampai bw tdo, tu la AFIQ tiap kali dpt brg baru, sure bw tdo huhuhu....

"As a parent we must choose the best educational service for our child, because soon they will pray for us..it was so called our investment.."

AKID - My Little Messy

Mungkin ramai yang x tau ttg AKID sgt. Ekceli ank aku no.2 ni dia mengalami rabun yg teramat. That's y mata dia kekdg nampak juling. Aku still continue check-up kat PPUM. Hari Jumaat ni jugak suppose Dr. gtau keputusan ank aku tu, samaada should pkai spec atau kne wat minor operation supaya mata dia x jd 'lazy eye'. Bila dh jd lezy eye, tu yg terus jd permanent juling....but kalo dia pakai spec, insyaAllah blh back to normal.

7 comments:

Su Hana said...

salam ila,

lama x dgr cerita ko.. wah bagus tu abg afiq p GA..aku suka tadika tu..tp jauh dari umah la...

owh ye ke akid ada masalah camtu..xpelah ila..skrg teknologi dah maju..insya-Allah semau boleh diatasi..

wanie said...

lama tak dgr cerita...

irfan pun bukak sekolah nanti insyaAllah masuk genius aulad bandar puteri puchong

Hirda Ibrahim said...

wahh sudah hapdettt...

aku pun hari tu dh list down GA sec 23 as 1 of our choice.
pastu pikir balik jauh fr umah & kena naik van. kalu x sure dh leh jadi classmate.

so last2, amik tadika al-husni depan umah aku je. coz dia sekali dgn daycare.

Hirda Ibrahim said...

tambahan,
hope akidd x apa2 & rabun tu will cure w/o operate. i pray for him...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

lama ila tak update... wah afiq ke GA yer.. bagus.. akak mmg suka GA ni. kalau ada kat selayang compem akak masukkan emily ke GA.. pakkal jerk takde..

akak pun doakan semoga akid tak serius.. insyallah mata dia akan pulih seperti sedia kala

Unknown said...

salam ila...mmg lama pun ila x update blog akhirnya ngan wajah baru nih dpt la bc citer2 & perkmbgan dr ila sekeluarga...meen pun doakan moga akid x de apa2

ILA said...

Tq fren...Bila x update blog, terasa jauh ngn kengkawan fotopages/blog semua...FB pon x leh lwn. FB tuh byk kengkawan sekolah + kengkawan lama...

Aku survey gak byk2 tadika, mmg yuran RM100++ jek, tp tuk kelas fardhu ain ngan iqra' kne tambah... Dh campur tolak bahagi darab, samer je....