Friday, January 9, 2009

En. Apis punya story pulak

Citer psl cuti tahun baru aritu....

1st Jan aritu kitorang x de plan nak kemana2. Bangun pagi cam biasa kemas2 umah, basuh + sidai baju pastu breakfast kat umah. Dalam kol 2ptg tu dah mula boring dah errrmmm mulalah mencari2 destinasi tuk nak dituju. Nak ke shopping complex mmg mls la, kekonfem ramai gilosss. Then kitorang siap2 je tp masih x tau nak lepak mana. Aku tanya En.Apis....nak kemana?, selamba je dia jawab....ikut je lah gerak tayar kete eeeii sabo je lah. Memula g makan lunch dulu, pastu tetiba En.Apis ajak g klang.

Si kecik ni pon cbok nak tolong pilih

Sebelum ni mmg dah dengar byk kali dari mulut En.Apis nak tukar sport rim...tp aku mls nak layan sgt. Lantak dia la...asal x kaco duit aku!!. Rupanya sah2 la nak ke klang tu tuk g servey2 sport rim baru. Pusing2 kat area kapar, klang tetiba En. Apis pon bentikan kete kat salah satu kedai rim tepi jalan tu.... niat memula nak tgk2 jer!! tp phm2 je la bila dah kene pegang ngan salah sorang pekerja kedai tu.... last2 terpengaruh jugak.



Jenuh gak la tunggu...dekat 3 jam kat kedai tu. Kebetulan lak ada org jual eskrem (yg naik motor) tu datang...ape lagi, si AFIQ pon jerit2 la nak keyim...keyim... ermm belikan la jugak. Cuaca pon panas, aku rs ok jugak beli eskerim nih. Lagipon aku ngan AFIQ dah bosan tahap gaban dah dok menunggu kat kedai tu.... Dalam kol 5ptg baru settle semua. Bila dah dapat rim cantek, dah dgr ura2 nak lowered kan ckit pulak!!

Moral of the story : lantaklah kalo laki giler kete asal jgn giler pompuan!! mintak simpang.... Alasan dia tukar rim baru...."sekurang-kurangnye nampak duit g mana, dari g joli x tentu psl" eeermmm yer la tuh!!

11 comments:

Su Hana said...

hehehe aku juga x dpt lg rim keta... xpe ila..janji keta cun.. kan ..kan... aku setuju..dr dia buat benda len..biar dia cantikkan keta....

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

kak iena pun baru makeup cikit myvi kak iena..dah comot berbenar..keh..keh..
betul gak, baik dia makeupkan keter dia dari dia bagi duit kat org lain utk beli make up..keh..keh..

Sham Ummi Echa said...

kasi tunjuk ler rim baru kt sini..
hubby aku pon ari2 dok citer pasal rim..pening aku dgr.. aku kata drpd abis duit beli rim..baik bg duit tu kt sy utk beli mekap..dari cntikkan keta..baik cntikkan muka aku nih..

eija28 said...

org lelaki mmg suke bab2 keta...nasub baik hubby eija x kemaruk sgt touch up kereta....jaga enjin jerk ok!!!!

Ciklinn said...

ila aku tiap2 hari lalu kat tmpt sport rim nie.. hehehehheheh...

awat tak tel leh singgah umah....

org laki mmg camtu...kete bini no 2 dier... hehehe

☆ lieya latif ☆ said...

ala takpe ila...selagi minat die bende elok...sokong ajek....yg paling penting mengganggu duit kite hi hi hi

amboi dapnye rafiq mamam sekelim.....minta sikit boleh tak....

wanie said...

dah cantik la keta ila ngan rim baru ye...org lelaki ni mmg suka bab2 keta ni kan

Hirda Ibrahim said...

mana pic rim barunya weih??

paling best ayat ending tu. heheh..betui2 janji dia x gila pompuan.

mrs khairul said...

nasib afiq x ngamuk kan kena tgu 3 jam..apa je aktiviti ko n afiq selama kat kedai tuh? kalo ada bilik rehat ble tgk2 Tv xpe gak kan..

ila aku pun pnh mcm tu gaks..dia kata nak tgk2 jek..alih2 terus berkenan beli..pastu merana aku tgu 2 jam kau..dah la tgh tgu hari nak bersalin kan balqis masa tuh ..nasib tak terberanak kat situ..hahahah..

pastu skg ni sibuk nak tukar yg lain plak..kali ni niza x bising pun..siap ckp lagi mcm ila tulih tu "ABG NAK TUKAR TYRE KE TUKAR RIM KE KETA BARU KE TUKAR LAH...JGN TUKAR BINI SUDAH..SIAP ABG MAMA LANGGAR NGAN KETE" boleh gitu aku cakap...ayat yg last tu x tahan aku..ckp ikut sedap mulut jek..keh..keh...

Unknown said...

kak mimi pun setuju ayat tu, biar giler keta jangan giler pompuan.. ahaks

kak mimi baru berangan bonus ASB nak tukar kusyen sofa Myvi kak mimi tu.. heheh

Puan Iza said...

Tunjuk la skit rim tayar yg baru tu...nak tengok gak :-)

Betul tu ila, biar laki kita gila psl keta jgn gila pompuan sudahhhhh....tak sanggup ooooo