Wednesday, April 8, 2009

Oren Oh Oren

Malam isnin aritu aku jenjalan, then sesaje la ushar kasut crocs tuk AFIQ.... Sebenarnya aku nih seriau ckit nak beli brand nih bila teringat email2 yg aku terima ttg padah pakai kasut ni bila kat eskelater. Pikir punya pikir...lom sempat aku abes pikir, AFIQ dah rembat sepasang.... Aku soh letak dulu, dia dah ngamuk2 x nak...adoi ler anak aku nih!!!

Pastu aku pon pilihkan la warna itam + merah.... tp AFIQ mati2 x nak. Dia tetap nak warna yg dia pegang tu....warna aper?...huhu warna oren!!. owhhh anak ku itew dah cerewet & cbok nak pilih sendiri. Disebabkan AFIQ dah peluk kasut tuh...nak x nak aku belikan la jugak.

Dia punya la suka kat kasut tu sampai tahap malam tuh dia nak bawa tido...huhu. Esoknyer nak g taska, dia jerit2 nak sarong kasut tu. Aku sebenarnya x bagi dia buat basahan...tp, apekan dayaku yg x tahan nak tanggung sakit telinga oleh kerana jeritan AFIQ...ku relakan jua dia pakai hari2. Harini masuk hari kedua dia pakai kasut tuh....Aku x sempat nak amik gambar. Nanti malam nih aku amik gambarnya then upload kat cni.

Tu je lah luahan hati aku kat korang tentang anak sulong aku tu...



Ini warna yg aku pilih

17 comments:

eMMa@iKKa said...

ila..sejibik mcm Trisyia punya 1st croc dulu :) now..dia dah pakai croc mary jane.

Ciklinn said...

huhhuhuh warna oren kan teang tu yg dia berkenan tu.. mcm aisy kalu baju ka apa ka semua nak merah..... huhhuhh

ila.... napa kalau pakai kasut croc kat eskelator.. ketinggalan lah aku..

Anonymous said...

hmmm... ila.. sabo jer la ngan afiq ni ya... kalo nak benda tuh... menda tuh gak dia nak... ok la caler oren... ko kan tgh cari baju caler oren... xde baju kasut pun jadi la... hahahahah
hmm mujur la anak daraku itew x suka kasut crocs... kalo x harus gak dia jerit nak kasut tuh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

abg long dah demand..dah pandai pilih sendiri..tu maknanyer dah besar tu ila anak bujang sorang tu...

yelah ila, apa kaitan kasut croc & eskalator....confuse nie....tp cun arr kalu itam merah abg afiq......

batrice pun now dah pandai demand ila...hari tu belikan dia tshirt upin ipin....zana nie dok pikir dia gegirl kan...cari ler yg sleeveless kaler pink...ada....dah nak amik dah...tetiba anak dara tu nak short sleeve kaler blue black...hangen jer zana....balik umah kena fire plak ngan papa dia coz' beli baju cam budak boy....adoiler.....nak wat camner kan...kalu x di ikutkan....menjerit x hengat kat tengah2 org tu....

ILA said...

Alamak korang x dpt email ke psl crocs ngan eskeleter tu??? aku dah delete la pulak psl tu...x tau nak cite camne la... Ada x sesapa yg simpan email ni lg ek???

Ye la Zana....malu siot kalo anak dok jerit2 dikhalayak ramai tuh...nak dimarah kang org kata kedekut la pulak..mmg serba salah.

Jue ~ mama DnD said...

hehehe ablong dah pandai demand eh..dah ada taste lah ila.. dah besor... kalo danish plak segla benda kalo leh merah...lg² baju... dalila semua pun okay...

yanizan said...

layankan je la, Ila oooiii

☆ lieya latif ☆ said...

laaaa tu le kisah kasut oren tuk bash AD nanti yeak...keh keh keh ....alah ila, anak bujang ko tu dah besar dah pandai melawo...biar laa die buat pilihan sendiri, cam lieya ni kalo beli ape2 tetap tanye pendapat mia....tapi biase laa die senang ajek...mmg setuju ajek tapi yg penting bukan gaun, anak ku ittew tak suke bergaun2 eh he he he heeh

aku kalo gi taska aku bagi dieorg pakai crocs tipu ajek....he he hehe...

comel plak bace afiq tdo bawak kasut tu...hi hi hi

Unknown said...

memagn kat mana2 eksekator pun ada warning pasal kasut ni.. tapi kita sendiri la kena berhati2 kalau pakai kasut ni..

wah afiq dah suka crocs?? dah tak suka pakai nike ker.. tak pe la ila, warna oren pun ok, tapi crocs ni memang kebanyakkan warna dia terang benderang.. oo afiq nak buat basahan ker.. agaknya dia rasa selesa tu kot.. tu yang dia nak pakai ari2 ..

crocs mary jane hitam tu sama dengan kak mimi punya.. so far memang dah berpasang2 gak crocs yagn ada sebab kak mimi kalau pakai jeans memang suka pakai crocs.. anak2 pun semua suka pakai crocs.. senang dorang nak sarung jer

ILA said...

Adusss...aku pon cam dah terjatuh hati...aritu Ila try la jugak... sedap & selesa btol...mmg dah target satu dah...tp tunggu sikit hari lg la hehehhe

Hirda Ibrahim said...

OREN?? aku rasa dia cam tau je nk pi bash AD. LOL
OREN aku leh terima lagi ko, hardy masa pi bandung last yr, dia dok tunjuk nk crocs spongebob yk kaler YELLOW. adoi la, sib baik aku leh distract dia dgn benda lain.
bukan apa, anak aku tu bukan le cerah, huduh kaki pakai kaler YELLOW.

hhehhe welcome to the club. aku punya mary jane itam merah gak. itu memang buat lanyak je. sedap gila...

ye la ila, pasai dok bc cerita psai crocs kat escalator tu la aku nk tunggu hardy besaq skit baru nk beli crocs kat dia (at the same time, sandal nike still leh dpt less than rm100. heheh..mak save budget). now pi nursery aku pakaikan crocs tipu je..:)

cepat2 upload pic afiq pakai crocs baru dia k? eh lupa tanya afiq pakai size brapa?

ina_syuk said...

wah cantik crocs afiq kan..merah+hitam..hehehe

salam kenal gak buat ila..sepasang hero ek..ila br lepas pntg yek..comei lah akid..

Puan Iza said...

heheheh...sabor je lah dgn afiq nie...dia dah pandai wat pilihan sendiri tu ila....kita terimalah je lah...dah itu yg dia berkenan kan :-)

mrs khairul said...

tu dia abg long dah ada paberet kaler dia...hehehe..don worry ila..just make sure bila naik escalator tuh ila or hubby monitor dia xpun korg dukung ler dia..niza pun sometimes risau gak especially bila kanda kuar ber2 jek dgn daddy dia..nnt sure aku pesan mcm2 kat klhairul sm[pi dia tensen dengor aku bebel..hahahahah..

weh ko p beday AD kan..xsabo nak jumpe baby akiq..sure dh semnagat kan dia..

Cho Zila said...

>>salam kenal ila..
>>akakpun baru belikan anak akak yang keciktu crocs... tak dapat lak akak emailtu.. tapi anak sulung akak pakai okjer ler tu yang belikan untuk si adik lak.. malas nak beli kasut lain sebabnyer cantik gak dan praktikal sangat.. lagipun susah nak rosak warnapun maintainjer..
>>akak beli clark untuk adik sama ngan crocs kakaknyer rosak teruk dah clark tu...

Sham Ummi Echa said...

sabor jer la ila.. bdk2 skang kecik2 da pndai nk memilih kan.. kita dlu dengor jer ckp mak apak kita kan.. oren pon ok gak.. bdk2 pakai comei jer.. kalo aku yg pakai oren..harus la burokkk!!!

aku pon dpt email psl bahaya crocs ni kt esculator.. tu yg cam pikir 400x nk beli crocs...(sebenornya sbb mahal..hahahah..) tp aku da brkenan yg crocs gabby utk echa.. huwahhhhhhh.... camno nih..

Su Hana said...

hehehe afiq dah besar la tu pandai pilih sendiri...