Monday, April 20, 2009

Adunan Kek Coklat

Free cooking ceklat
(Untuk mencari kelainan)


Alhamdulillah setelah sekian lama...akhirnya aku berjaya gak buat bisnes ni.... Setakat 2 minggu benda ni dipasarkan, permintaan amat menggalakkan.

Sekarang ni aku cbok nak buat sticker @ packaging yg ok ckit sbb sepupu aku nak tolong pasarkan kat kedai2...harap2 berjaya la bisnes aku ni. Lepas ni aku nak try adunan tepung kek yg lain2 pulak.

Kerja swasta cam aku nih, kene la cari peluang bisnes gak disebabkan aku x de pencen bila dah x larat nak keje nanti.... x macam kengkawan aku yg keje gomen kan? untung korang tau... ada jaminan. Aku mmg selalu pikir, sampai umur berapa je lah aku nak harap makan gaji ngan orang. So nyer aku pon mengorak langkah dari sekarang....

Doakan aku berjaya ye kengkawan....Aku pon sama doakan korang semua berjaya dlm setiap bidang yg korang ceburi....AMIN

19 comments:

Hirda Ibrahim said...

a ah kan ila,
kita ni laki bini kerja swasta x de le pencen time tua nanti...

bagus ko ila,
nk tanya how much ko jual? nanti ko email aku k?

wanie said...

wah ila...dah start bisnes ye...berapa harga tepung kek tu...boleh la wanie cuba nanti

yantz-yeem said...

smuga biz ila maju n maju k...jgn putus asa!!biz nie ada trun naik nyer kalo sabar insyaaalah leh maju

☆ lieya latif ☆ said...

ila, promote le kat blog....berape hargatu....cam aku berkenan ajek nak cube he he he...jadi toke kek laa pulak ko yeak....

ape2pun semoga ko maju dlm bisnes yg diceburi.....sukses!! sukses!!

Anonymous said...

huhuhu.. ila... sama la cam aku ni.. laki bini kejer swasta... ntah la kiter sok² camner? huhuhu.. hmm sure ko masyuk kan bisnes.. ok la tuh.. moga ko berjaya dgn bisnes ko... InsyaAllah
moga sukses ya....

Puan Iza said...

Wah! ila dh buat bisness lak ek...bisness jual tepung kek...ila, bape jual satu tu?....tingin gak nak cuba.

Norasma said...

sb sokong ko la aku beli bnyk..nti aku abis stok beli lagi k..hehe insyaAllah

Hirda Ibrahim said...

re: so far dia x conteng tempat lain lg. coz mak dia "singa". aku dh warning dia awal2. kalu dia conteng kat tempat lain aku simpan white board dia.
tapi dia suka ko dok melukis. balik je umah, terus cari white board dia nk "tolish2".
mula2 aku ingat nk beli meja & kerusi mammut tu. tapi anak aku jenis x mo dok menulis kat meja. dia lagi suka menconteng kat white board. save budget ko...;)

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

ila, insyallah ader lah tu rezeki utk ila n anak2.. bisnes ila adalah satu langkah yg bijak..tahniah..biler nak balik segamat??

Mimi said...

Ila..mcm menarik je ni..nnt letak details k...

Sham Ummi Echa said...

bagusnya ko da start bisnes.. yer la.. skang ni kena la wat back up kan.. aku doakan bisnes ko success.. promote ler kt blog..brp harga

eija28 said...

wah dah jual cake coklat erk...camner rege tu??success your bisnezz!!!

Jue ~ mama DnD said...

oklah tu ila.. yg penting ada inisiatif & usaha pasti berjaya..
akak pun laki bini kerja swasta...xtau lah hr tua nanti camna..hehehe semoga semuanya success...

Linda Latip said...

heee gud luck ila! kami pon nk tau brp..naty klu jupe kenkwn blogger kt memana..bwk la sample..sure laku pnya ;)

Ciklinn said...

ila buat sendirik ker campuran tu? wah sgt2 bagusss okey.....

gud luck okeyy..... betul ckp linda tu..kalau ada gathering ka jumpa2 ka..bawak sekalikk....

As@Aza said...

rajinlah ila...macam-macam bisnes buat....nak buat bisnes ni kener rajin jugak kaann???

♥Cik Puan♥ said...

salam perkenalan too ila..ila brp harga adunan tue...sedapnya free coklat....

Unknown said...

ila, kak mimi berminat, camna nak amik dengan kau ni..

mrs khairul said...

ila..moga berjaya..setuju dgn pendapat ko tuh..sapa keja swasta kureng sket jaminanya..bila2 ble kena buang keje time gawat camni..

aniway aku minat nak beli..nnt ko update k camne amik..tp aku selalu p shahalam..kot2 la aku ble menyinggah sana..heheh