Wednesday, December 10, 2008

Citer Jumaat, Sabtu & Ahad



Jumaat :p

Jumaat lepas x tau nak lunch aper...tetiba teringat ader Delifrance baru bukak kat area opis aku... Aku pon menggagahkan kaki yg malas nak kuar time panas2 terik ni tuk g jugak beli aper yg patut kat Delifrance ni...huh. Nak beli set mknan aku tgk kebanyakkannyer x sesuai tuk tapau!! kalo mkn kat ctu blh la.... so, aku just beli 3 jenis croissant. Pada pendapat aku... pendapat aku la yer...x tau la kengkawan yg lenlain.... x la sedap mana reroti ni. Set yg aku tgk dlm menu dia pon.... harap mahal je lebih, nampak x mengghairahkan sangat. Aku rs dlm perbandingan aku.... secret recipe lebih worth it kot banding ngan delifrance ni.



Sabtu :p

Arini ni En. Apis kene keje sampai malam.... selalu waktu lunch aku mmg g makan kat area opis dia & memandangkan dia byk keje, aku lunch je lah ngan si kenit aku tu. Kitorang g makan kat Pizza Hut sec20. Padahal leh je masak ari sabtu tu (sbb keje 1/2 day ajer) tp aku pikir setakat aku je yg nak makan.... tu yg buat aku malas nak masak. Si AFIQ bukannyer makan sangat nasik2 ni...kalo mee dia layan la. Malam pulak En. Apis cam teringin makan western, so kitorang g damansara....(Kitorang mmg suka western food yg dekat bekas uptown damansara sebelum uptown ni dipindahkan ke kota damansara) . Harga berpatutan sesangat & yg aku paling suka sizzling fish grill RM8 ajo!!!. kat cni aku x snap gambo yer....hehehe



Ahad :p

G midvalley....Tujuan asal mmg la nak servey bebrg baby....yuhuu. Tengah2 window shopping, si AFIQ ni leh pulak jerit2 nak keyim....keyim.... sambil tunjuk B&R ni. Huh sungguh memalukan btol!! Aku mls nak singgah yg benarnyer memandangkan kitorang baru je lps makan. Tapi dia terus & berterusan menjerit2 nak keyimmmm sambil nangis2 walawey.... Sungguh la, AFIQ sekarang x leh bw g shopping huhu....kalo takat jenjalan je blh la tp, bila bab nak pilih2 barang tuk nak beli...dia will jerit2 dr dlm buggy dia tu mintak turun..... bila dah turun pulak, abis semua bebrg dia tarik!!! adus sungguh menguji tahap kesabaran aku ngan En.Apis. Kesudahannyer ari ahad kat midvalley tu hanya sempat sambar stokin baby ngan stokin AFIQ jer!!! ms yg selebihnyer dihabiskan ngan melayan AFIQ main + makan!!!. En. Apis cakap, nanti kita g beli bebrg baby....tinggalkan je AFIQ kat umah nenek!! hehehe

10 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

wah suke aku bace kisah shopping beli barang baby nie....rase cam nak pregnant balik he he he he....

biase laa tu ila..mmg cabaran kalo si kenit ni ade sekali...tak tershopping kite kerane nak melayan die he he hehe kene layan karenah die laaa jawabnyer...lieya kalo gi alamanda mmg tak lalu depan BR ni....sure kene paw ngan damia he he hehe he....

pic afiq yg makan pizza no. 3 tu...mmg sebijik rupe ko ila.....anak mak le katekan he he he he

Puan Iza said...

penuhnya aktiviti dari jumaat sampai ahad....
tu la kan....kalo setakat mkn tuk sorang cam malas nak masak kan...iza pun camtu gak...rela mkn kat luar tau....hehehe...
sukanya afiq makan keyim...x sejuk jer? hehehehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

amboi diary seminggu nie ila..
betul ler tu...kalu takat makan sesorg..zana pun malas nak masak ila..baik mkn luar jer...oo, afiq x berapa makan nasi erk..sama lah ngan batrice nie...nak suruh makan tu sempat bergaduh ler ngan dia....nak try bg mee ler plak, kot2 selera batrice lebih kurang jer ngan abg long afiq kan..

dah shopping barang baby ke ila...bestnyer.....tp tulah, bila shopping bw anak nie...jgn harap ler boleh nak belek lelama..........x tenteram kan...

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

betullah bawak budak2 baya afiq nga jannah ni memang tak tenteram..mcm2 lah perangai dia kuar..nak keyimm..keh..keh..mcm jannah lak..
dah survey brg baby yer ila..boy ker girl??

As@Aza said...

haaaa...memang camtulah kalau ader anak kecik...banyak buang masa melayan karenah diorang jeerr laaahhh ;)...kalau nak cepat...tak boleh bawak diorang...sure akan jadi lambat jugak...itu baru sorang ila oooii...esok dah beradik si AFIQ tu...lagii laaahhh...hehehe....AFIQ suker keyim B & R keerrr??? ...auntie pun sukeeerrr ;)

Ciklinn said...

wah penuh tu aktiviti....

heheheh yg paling best gi jalan2 cari mkan tu lah... huhuhuhuhuh

ha samalah tu... aku pun kat umah ni mkn ber2 jerk...tu yg sellau kitaorg makan luar tu....sampai yg ada panggil aku suri rumah yg pemalas....

bestnyer gi shooping barang baby... tingin lak nak ada baby lagi

Hirda Ibrahim said...

eh, aku pun baru pi mkn PH sec 20 last week. tapi weekdays. bukan weekend. aku pi ber-2 ngan hardy gak. shahnun kerja ptg.

sabtu ni shahnun kerja, kalu apis kerja & ko rasa nk pi mcd ke, PH ke ko calling2 aku k? aku free jerk...

ila, ko atleast ok lah , ada MIL. kalu aku ni, sure kena amik cuti semata2 nk pi shopping...
hardy now suka terjerit2 gak. hanginnn je aku.

yong ibu chem said...

ohh sungguh minggu makan-makan tu kan.. hehehehe

nanti kalau dah tambah lagi sorang tu, wah lagi bertambah meriah lagi tu ila kalau outing. yong kalau kuar berdua dgn Chem mmg aku surrender la..tak sanggupppp den..

:)

Unknown said...

wah entry makan2 sajer yek.. hehehe wah afiq suka makan aiskrim BR?? memang fave akak tu..

ila, memang cenggitu la kalau ada anak kecik.. tak bawak gi shopping rasa kesian, tapi kalau bawak gi shopping, banyak lak ragamnya... tu baru sorang jer ila, tunggu sok kalau dah ada anak 2.. pastu tunggu plak dua2 dah boleh jalan, lagi la semput nak kejar sorang2.. hahaha

Emy said...

afiq dh mule nk gedix la tue.. nk dpt adik la katakan.. muahahahaha..

sabo je la uda..