Monday, December 1, 2008

My Workstation

Tag by Hirda

Sebelom aku citer psl workstation aku, meh aku citer psl aku kat opis ni ckit yer.... Aku jer satu2 nyer melayu yg keje kat cni, yg lain semua nya cina. Paling ssh kat opis ni adalah komunikasi.... Diorang semua berbahasa cina ( aku pikir aku nak je amik kelas bhs cina...tp cam mls la pulak) Diorang blh berbahasa inggeris, tp korang phm2 je lah kalo takat nak bual kosong...diorang pon mls.... tinggal la aku terkontang kanting aka terkebil2 x paham bila diorang berborak.... Nak ckp melayu ramai yg x reti buat ayat.... huhu. Sebab tu bila x de kerja, aku jd org yg paling bosan tahap gaban!! sampai x tau nak search aper kat tenet ni..... Nak lyn ym, x semua kengkawan aku x de keje...hehehhe

Gambar kat atas ni, workstation aku sblm opis ni berpindah ke tempat sekarang.

Tempat baru ni ader la baru nak masuk 2 thn. Sekarang opis ni ader showroom.... kat bawah showroom & kat atas opis.... Tu korang nampak tak (Gambar bawah) aku ngah cbok btlkan suar kat tangga tu hehehhe. Korang leh tgk sendiri betapa sempoinyer pemakaian kitorang. Tangga tu lah yg aku guna hari2 tuk naik ke workstation aku!!.... masa ni semua kene turun tuk celebrate bday opismate. Bos sgt sporting, sbb semua staff dia akan celebrate kan bday. Dia beli kek senyap2 then dlm kol 4 @ 5 mmg masa tuk makan kek bila ader bday celebration....


Ni lah rupa workstation aku.... mmg sempoi abes!! boleh nampak org depan aku. Time ni opismate depan aku x de, ntah g mana ntah.... Maaf gambar kekuningan sbb opis aku ni guna downlight + concealed light warna kuning. Tempat lama guna lampu putih biasa....mgkn sbb dia nak nampak cantek bila customer dtg jenguk2 kitorang kot.... Kat pintu sblm msk ke opis ni ader lubang @ cermin tuk tinjau dlm opis kitorang. kalo korang pasan gambar yg kat bwh ni.... depan tu la pintu masuk ke opis @ workstation aku...ader cermin kan? Situ la customer dok tinjau2.


Sempoi je...semua brg2 basic je yg ader kat workstation aku ni.... spt monitor, cpu, keyboard, mouse & telefon... Sekarang ni aku ngah cbok buat research psl Bar & Club Design jd, meja aku x la horror sangat. Kalo dah start projek tu, baru lah meja aku ni x de tempat nak letak brg!!.... Frame2 gambar mmg x de kat cni sbb bila projek berjalan.... terlalu byk kertas2 atau buku2 rujukan kat atas meja ni.


Kat atas cpu ni ader calendar aka tempat sangkut usb cable & ear phone. Dulu bebenda ni aku x sangkut & dibiar diatas meja, tp selepas kejadian yg menimpa aku dulu, (Tikus geget cable2 aku) aku terus je sangkut supaya ssh dia nak panjat2 kat cpu ni....

Sekian la saja cite psl opis & workstation aku yer!! Sori la kalo terover jawab tag, sbb ramai yg cam x caya aku g keje hanya pki t-shirt + jeans saje!!... Sini x leh dressing over2 sbb nanti diorang perli2 ekekeke kecuali jika ader consultant meeting atau nak kene jumpa client.... baru lah kene pki formal.

12 comments:

eija28 said...

ila dah buat home work erk...eija belom buat lg homework dr iza...ada gak kena tag dgn dia..nak wat camner kan ila dah keje dgn org cina nie...mati kutu lor klu dorang berborak...diam jelah erk...tak pun amik kursus bahasa cina...hehehehe...boleh paham apa dorang ckp...

Hirda Ibrahim said...

bagus anak murid ni, jwb gakk tag. hehehe

sempoii je kan? ila, company hg US punya company gak ke? coz mcm yg aku tau company US je yg leh pakai jeans sesuka ati cam kita ni.
tapi kengkadang kena proper dress le gak bila nk jumpa client kan?? hehehe..

kami laki bini kerja company US, laki aku pun pi kerja pakai tee berkolar & jeans. aku sungguh bersyukur coz x yah iron2 baju kemeja yg selalu guys pakai pi kerja tu kannnn? hehehe..coz time aku sekolah, aku yg selalu tlg iron bj kemeja bapak aku.. sungguh x sukaaaa...huwaaaa...

x pe ila, hg sama cam aku, aku sorang je pompuan melayu dlm department aku. best le gak... x de competitor. keh keh keh..

Su Hana said...

syoknya klu aku leh pakai cam ko n hirda..bosan la asyik pakai bj kurung.. ngeh ngeh nak meronggeng pun payah lepas keja... nampak sgt x blk umah lg.. keh keh keh...

☆ lieya latif ☆ said...

w/station ko mmg betul2 nampak w.station ila he he he he...ye laa yg ade atas meja cume yg betul telibat pasal keje jek...takde frame2 bagai haaaa he he he he

ye laaa...kan best kalo keje leh pakai baju2 cenggini, takyah nak sibuk bangun pagi2 gosok baju hu hu hu....jeles aku....

untung ko kan, dpt bos baik camtu.... semue besdei di sambut....pandai bos ko amik ati....

Sham Ummi Echa said...

besnya opis ko..leh suka ati nk pakai baju apa..pakai jeans n shirt pon boleh... kalo aku dpt keje cam2 kan bes..xyah pening2 pala pikir nk pakai baju apa.. nk iron bagai.. besnya la..untung ko keje kt situ..da la tiap2 besday wat celebration.. ohh..besnya... ada kosong x..hehehhe

Anonymous said...

bestnyer pi kerja pakai simple camni :D

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

betullah ila, kene amik gak bahasa cina ni..Jannah pun kak iena dah plan nak hantor sek cina..bes tul dapat pakai baju bebas mcm ni..tak yah nak pikir2 baju kurung ngan matching tudungnya..

Puan Iza said...

a'ah la ila....sempoi jer & simple je pakaian korang pi keje kan...best arrrr. aku suka....tak der lah cam aku ni nak kena gosok baju kurung huhuhu....aku setuju dgn ko sue hehehe

Ciklinn said...

eh ila bestnyer gi keje pakai tshirt dgn jen jer.... huhuhh best best best

work station ni pun kemas jerk...

Norasma said...

ala...sama la cam aku ngn mak tam ko bedua je melayu...hihi...jadi smpi kering idea nk bercerita..

mrs khairul said...

ila ni sama cm hirda..sempoi jek p opis...niza dulu p keja pakai suit..pastu pening pala hari2 dok pk nk pakai bj apa...hahahahah..

niza pun pnh keje kt sume org cina except aku..masa tu kt nipon..keje kejap jek..xbest arr..pastu aku rs diorg slalu ngumpat aku..keh..keh..

yong ibu chem said...

wahh bestnya..gi kelije boleh sarung jeans ajo..hehehehehe soang kan.