Monday, March 30, 2009

Hari jumaat yg lepas...

Rutin aku cam biasa ajer...pepagi bangun, siapkan anak2 pastu hantar AFIQ kat taska, hantar AKID kat umah mertua & terus ke opis.... Tapi hari ni, aku rs cam nak pkikan AFIQ baju melayu (hari jumaat la katakan). Memandangkan baju melayu AFIQ dah bakal x muat, baik aku pakaikan buat basahan. Tu la sbb aku suka buat baju cotton, so nyer x la panas kalo dia nak pki buat basahan pon. Sesampai je kat taska, teacher tu ckp "Hai AFIQ, nak beraya ke?" huhu

Sebenarnya ada citer disebalik niat tuk pkikan baju melayu nih....hehehe. Masa aku dok kat kg seminggu, AFIQ mmg la x berhenti main @ kacau orang..... Atok AFIQ cam pening la tgk cucu dia sorang nih....

Atok @ ayah aku ~ Tak diam langsung anak awak ni ek?
Aku ~ Ntah la.... abih nak wat camne?
Atok @ ayah aku ~ Awak pakaikan dia baju melayu ngan songkok selalu.... supaya dia terdidik ngan baju melayu pastu insyaAllah dia kurang ckit nakal...
Aku ~ ooo yer ke?.... nanti Ila praktikkan

Bila aku teringat pesan ayah aku tu....tu yg tergerak nak pkikan dia baju melayu hahahah boley?

Masa nih abang long demam, tu yg pkikan cool fever kat dahi dia tu... AKID pon dah siap mandi tuk keumah nenek!!

Sayang AKID...

7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

oooo pakai kan baju melayu tak bagi anak nakal yeak...boleh dipraktikan ni ila....ckp org2 tue ni boleh juge kite gunakan....he he he

ooo atuk pun pening pale ngan cucunye nie yeeak....relaks laa atuk, nanti afiq bergabung tenaga ngan akid nanti lagi pening pale atuk he he he...tunggu akid besar sikit nanti ....he he he

alahai ila, kalo tak leh lieya jumpe akid kat umah as aritu....takpe laa, next time laa kan...time bash nonie n maryam nanti....leiya kene kursus timetu, tapi takkire nak gak skip malam tu nak gi berjimba ngan korang....hu hu hu

eija28 said...

afiq demam erk...cian abg long...cantek pakai baju melayu tu.....

Anonymous said...

ala afiq demam erk ila... sian dia...kami pun kalo anak² demam.. letak cool fever tuh gak...
comei dia pakai baju melayu tuh... aku suka... nanti camner la aqeel pakai baju melayu erk...
Ila thanks ya sudi dtg b'day bash adriana... suka tgk akid... cool jer... x merengek pun...n thanks for the gift

Unknown said...

petua ni ker ila.. pes time dengar.. tp bagus jugak la cadangan atuk afiq tu, mana tau betul kan kalau pakai baju melayu, boleh la dia ni terdidik jadi baik sikit kan.. dulu farhan pun setiap hari jumaat kak mimi pakaikan dia baju melayu masa kat taska

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

logik gark tu ila
yelah...kalu berbaju melayu tu kan cam ala2 sopan santun gitew kan..xpe..praktice jer...kot2 ler ckp2 org tua2 nie ada betul nyer kan....

zana cool fever tu mmg buat stok kat umah...senang kalu anak dara tu panas badan tengah2 malam...........xde ler kelam kabut mencari .........

wanie said...

first time dgr petua ni...boleh dipraktikkan ni...

Hirda Ibrahim said...

eh bagus le pesanan ayah ila tu.
memang nk kena try kat hardy ni...