Thursday, November 27, 2008

Bday Bash AFIQ part 1

Tarikh : 22.November.2008
Masa : 8.30pm onwards
Tema : Binatang + Hijau + Putih

Makanan :
1] Nasi Goreng - Fried TURTLE Rice
2] Mee Goreng - Roar LION Mee
3] Bihun Goreng - Fried Bihun With HORSE Meet
4] Pecal - SNAIL Favorite
5] Roti Jala
6] Kebab - ELEPHANT Kebab
7] Kuih-muih
8] Tart
9] Laksa
10] Marshmallow - KWEK Marshmallow
11] Gummy - Creepy Gummy SNAKE

Minuman :
1] Air Vico
2] Air Mangga
3] Air Grape

Terima Kasih pada kengkawan yg sudi hadir pada malam tu.... Pada yg x dpt menghadirkan diri, x pe...nak buat camne. Malam tu sungguh la tetamu diluar jangkaan. Lebih ramai dari thn lepas. Seingat aku mommies yg dtg thn lps cuma Kak Mimie ngan Sab jer selain dr KC as a fotografer. Maklom la, thn lps aku br je berjinak2 ngan dunia fotopages.

Tag 'Happy Birthday' ni tahun lepas punya....cuma diletakkan ditempat yg berlainan dari thn lepas.

Tahun ni aku amik Vee jd fotografer. Sab x dpt sbb ader urusan keje di PWTC. Shian dia....x dpt attend bday bash AFIQ thn ni.... Gambar masih lom siap lg... jadi, aku terpaksa la mencilok mn yg sempat dr mommies semua yer. Nak harapkan camera kitorang?...ermmm sedang layanan pon aku x dpt nak bg sepenuhnyer...inikan pula nak pegang camera!!

Bekas kecik2 ni di sponsor oleh adek ipar aku.... binatang & makanan dlm bekas tu je yg aku beli

Pening btol nak pikir idea tuk goodies bag ni.... Idea dtg last minit. Goodies bag ni siap lg 2 hari nak majlis.

Aku x sangka la pulak ader khemah orang kawen terhalang (kalo ikut map yg aku bg tu)..... maaf yer kengkawan. Org tu pon.... buat hari lain x blh ke?....hehhe tu lah "Kita hanya mampu merancang, Tuhan yg menentukan". Aku salutttt la kat korang yg x berputus asa mencari gak umah kitorang....Sayang Korang Tau!!!

Biskut binatang ni aku beli kat Tesco, selebihnya adalah idea adek ipar aku... Aku mmg x menang tangan kalo nak buat semua...Mekaseh sesgt!!

Tahun ni merupakan tahun kedua. Dah 2 tahun dlm acara bday bash AFIQ ni adek ipar aku antara orang kuat yg berada dibelakang aku....Terima kaseh bebyk kat Deq Noor. Kalo dia x de, mau patah kaki gak aku dibuatnyer. Selain dari dia, keluarga aku dan keluarga mertua pon turut sama menjayakan bday party AFIQ ni....Alhamdulillah aku dapat sokongan sepenuhnyer dari keluarga aku & mertua. Maklom la, tahun ni aku berbadan dua.... ms bday bash AFIQ ni, aku dah pon 31st weeks. Kuat tak aku?....wakakakkaka demi anak bujang kesayangan ku gagahkan jua!! sampai ber'high pressure' aku dibuatnyer isk...isk...isk

Semua makanan aku lebelkan dengan nama binatang...cuma ader satu dua yg x de, sbb disponsor last minit....

Costume AFIQ ni, aku beli kat pasar 'Car Boot' kat stadium Shah Alam. RM25 je baju ni!!

Air Vico yg di sponsor oleh kawan mak mertua aku tu.....ader lebih byk tau kengkawan. Aku x tau la pulak yg dlm bekas tu tuk 500 org punya minum. Kalo aku tau, x yah la aku buat lg 2 tong air tu. Aku lupa nak pesan soh korang bw balik..... byk baki hingga blh buat mandi ekekkeke. Malam tu aku buat closing kol 3.30pagi. Siap basuh periuk ngah kemas khemah. Makanan Alhamdulillah mmg x de baki....

K lah, nanti aku citer lg di entry yg akan datang. Maaf sesgt sbb lmbt citer sbb aku amik cuti lama nak layan adek badek aku cuti sekolah.....cbok bw diorang jenjalan.

11 comments:

Unknown said...

Ya Allah banyak nyer baki air vico (sambil gigit jari).. akak suka sangat tau air vico tu, rasa nak tapau air vico jer dalam botol mineral water.. tak tapau makanan lain pun tak pe.. tapi tak de rezeki la kan.. hehehehe

mak ai, macam2 nama makanan dia.. takut plak nak makan nasi goreng kura2 hehehe.. masa kak mimi otw nak balik, nampak lagi si afiq potong kek kat luar rumah..

tu la, masa dah sosat tu, ngelabah jugak la, pusing2, jumpa jalan rinting la, jalan ntah apa2 la, pening betul.. last2 mujur jumpa..kalau tak harus akak balik rumah ajerk.. hehehehe

afiq suka tak hadiah dr farhan dan emily tu??

wanie said...

air vico tu mmg sedap...siap guna gelas besar lagi amik air tu..mr. irwan cakap siap nak tapau lagi letak dlm botol mineral dlm keta...hehehe..byk lebih ye...

makanan mmg best...macam2 nama ade..sedap2 lak tu..

thanx jemput kami ye..lenkali jgn serik jemput kami lagi ye

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

meriahnyer besday afiq kan ila..
kreatif ler ila nie....sampai makaanan nyer name pun letak ikut tema...he he he..

cepat2 upload besday bash afiq part II plak

Puan Iza said...

ler...yeke ke ila air vico tu byk lebih. kalo tau mmg dah siap tapau dah wat balik hehehehe.....
ila, kul 3.30 pagi ke baru closing...wah! hebat nih...mmg power la ko ila.....lagipun party besday afiq ni mmg meriah..ramai giler org....aku mula2 tu pun ingatkan dh salah umah dah....hahaha....

sekali lagi...thanks jemput kami....harap afiq suka hadiah dari haikal...

☆ lieya latif ☆ said...

ila....tahniah!!!!!!!!!!! dlm byk2 bash aku pergi...bash afiq ni laa yg pelik lain dari yg lain...ko mmg kreatif super duper bomb!!!! dari goodies bag, kek sampai le ke makanan sumenye kreatif.....

ha'ah...disebabkan khemah tu le tlh membuatkan kami sesat barat...tapi takpe...pusing punye pusing jumpe gak.....he he hehe

byk tak adiah dapat....tunjuk le gambar....apepun, harap afiq suke adiah dari mia n mija tu yeak....

As@Aza said...

Ila...entry yang dinanti-nanti nii :)...meriahlah bash afiq kali ni...betul-betul lain dari yang lain...hatiku melonjak-lonjak nak pegi...tapi apakan daya....kenduri sedara mara berderet :(...tak pegi...tak sedap pulak kaann??? maaf sangat-sangat yeer Ila....Alhamdulillah dah settle bash afiq...tunggu bash saper pulak next year yeerr??? :D

Anonymous said...

Ila..so sorry x dpt hadirkan diri..memula ingatkan nk gi tp memikirkan di waktu malam dan kami ber-2 aje..rasa cam x konfiden je ..maklum la aku ni ala2 fail la kalo drive waktu malam...anyway so happy for u sbb semuanya berjalan dgn lancar..jgn serik invite kami lg k next year..hihi

Hirda Ibrahim said...

laaa ayaq vico tu ada lebeh ka?
kalu tau, awal lagi aku pi amik botol mineral dlm keta...tapau bwk balik umah. hahaha

aku pun nampak je khemah kenduri, aku dh terkedu. laki aku lagi best. dia terus kata "ni kot umah ila". hahaha ntah apa2 jek.

eija28 said...

ila....eija mcm kenal gambo2 tu semua....hehehe...nie kes cilok nie...apa2 pun...besday bash afiq mmg best kan?nanti gambar dr vee dah siap bgtau erk...rasanyer ada gak gambar eija dgn iman vee snap...almaklum lor...ktorg sampai awal hari tu....

Sham Ummi Echa said...

ha..ada lebih ke air vico..siap leh wat mndi..alamak ruginya x bwk balik ari tu.. malu beb.. lg pon igt kt org blakang..tkt x ckp nnti.. tp byk lebih yer.. alahai nyesal aku x tapau..

ila..mmg bes ar bash afiq..lain dr yg lain..meriah giler.. ramai org.. mula2 aku igt slh umah tau..igt kemah org kawin..hehehe

pape pon..tq sbb sudi jmput kami sefamily

mrs khairul said...

ila niza happy sgt dpt join tau...taun lps hubby keje so xdt dtg lah..aku teruja sgt tgk deco ko mlm tuh..dr cake..goody bag..& segala mcm bisckut yg corak2 tuh..tp kan aku kempunan sgt xdpt amik kebab tuh..sob.,.sob..sob...nsb aku tak preggy kalo x melelh jek air liur baby aku...hahahahaha