Saturday, May 23, 2009

Adek ngan Abang

Lama aku x update.... Aku cbok membuat umah baru aku. Bukan rumah tuk menginap tau...tp umah blog tuk bisnes aku....belum siap sepenuhnye sbb tu aku lom blh announce kan kat cni. Si AFIQ ngan AKID lak skrg makin kuat menyusu....diorang ni berlumba2 minum lak yg aku pasan. Tuk bulan ni, terpaksa tambah lagi pek susu sbb x cukup stok yg biasa kitorang beli tiap2 bulan. Susu AKID kene tambah lg satu kotak...susu AFIQ pon kene tambah gak!!

Ni permintaan Auntie Niza...ha hamek... ekekke nak zoom gambo AKID kan??


2 Gambo yg terakhir ni yg paling latest.... AKID 4 bulan

AKID - skrg asal baringkan dia, mula lah dia angkat2 bontot & reverse ke blakang.... aku ingat dia angkat2 bontot nak meniarap ke hape...rupanya dia tolak kaki dia & terus ke atas dan keatas. Agak2 korang dpt bygkan ke ek?? aku x tau la nak terang camne hihi. Berat yg terbaru lom dpt dikonfemkan memandangkan nampak keberisian badan dia skrg...Alhamdulillah. Owhhh lg satu, sampai sekarang, aku masih lg lom tau nak jwb bila org ramai tanya... "Anak ko yg ni ikut muka sape ek??" hahaha. Suka isap jari telunjuk...tp asal aku nampak, aku will tepis la....tp aku tgk gambo2 ni, sempat gak dia masukkan jari telunjuk tuh ms aku nak snap gambo dia ek?? isk...isk...isk


AFIQ - Makin menampakkan kasih sayang abang kepada adek... tp still x leh leka. Sekarang kuat merengek bila nak sesuatu.... lps satu...satu menan dia mintak kalo dia nampak!! sebab tu aku skrg dah cukup malas nak ajak dia jenjalan ke sopping kompleks. malu mak sey!! Dua benda yg dia pegang tuh (gitar + senapang) benda baru yg dia dpt hasil dari rengekkan dia huh. Sib baik lg benda yg dia rengekkan tu menan budak lelaki...kalo lah buatnya dia paksa aku beli set pinggan mangkuk ke....barbie ke... adoiyai!!.

Yer...aku mmg suka meng'sedondon'kan diorang.

14 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

wah....buat bisnes erk ila
bagus2 ....ramai kengkawan kita terjebak ngan bisnes online dah...xpe.....insya allah murah rezeki tu nanti

alalalala.....comel akid pakai sut kuning tu....cute giler arr...yelah ila....akid ikut muka sapa erk....coz' nak kata muka ila....xde pun....he he he..

She said...

amboi!
wat business ek?
bagus la gitu..
same je mcm adik ipar awak tu..heheh..
nnti jgn lupa war2kn..

♥Cik Puan♥ said...

baiknya dua beradik nie...ila bila nak siap umah baru tue...jgn luper yer war-warkan

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh suke pic last tu...leh bergabung tenage ni jadi band musik....comel sangat afiq sue mic kat akid he he he....

ila, akid nampak sangat tembam....geram lieya tgk tangan die yg gebus mebus tu.....rase nak geget ajek....

As@Aza said...

waaahhh bestlah ILa...diorang dah boleh pakai sedondon...pakaikan lah diorang tu sedondon puas2 skrg ni...esok2 besar...sure diorang tak nak dah.... ;)....Afiq makin hensemlah sekarang.... :)

Jue ~ mama DnD said...

bagusnya ila dah start berbiness.. cepat publish link....
baby age akid tu mmg suka masuk jari dalm mulut... bukan setakat jari kalo leh ngan tgn2 sekali dia nak sumbat dlm mulots...hehehehe...

bahaya ni kalo bw afiq p shopping semua dia berkenan kena beli...hehehe kena standby extra money lah...

mrs khairul said...

ila!!! tq..tq..tapi xpuas..nak lagi..nak lagi...wah tembam dah akid skrg..tgn dia tuh...tu belum aku nengok peha dia kan..dulu masa jumpa kecik jek..pasni sure la dia lawan dgn along sape lagi beso..

a'ah la ila aku pun dok pk2 mcm2 muka sape la akid nih..rsnya xde muka korg.maybe muka atok nenek or makcik pakcik dia x...heheheh..apepun akid dah terserlah hensem dia tau..kening tuh ha kau dah nmpk..

Hirda Ibrahim said...

ye la ila,
aku pun dok belek, belek muka akid..ikut muka sapa ek?
yg penting dia tetap cam abg log dia, senang senyum...cutenya dia lesung pipi semua tu..

ooo akid punya tee Osh kosh kaler kuning.. x kisah, jnani matching kan?
aku pun kalu anak aku dua2 boys kompem boria gak..

Su Hana said...

akid nampak berisilah... syokkan sedondonkan anak..

Mimi said...

Ila..kalo anak aku boys dua org pun aku suka nak sedondonkan dorang..

Akid comel sgt..bam bam..geram la rasa nak gigit..hihih..jgn marah ye Ila

eija28 said...

geram tul eija tgk si akid NIE....gebus betul.....mcm best jerk tgk dpt sedondon kan mereka....bagus ler tu ila....nak berkecimpung dunia bisnes....nanti jgn lupa publish your bisnez ok!!!

Anonymous said...

hmmm... nak buat bisnes ya Ila... bagus la... dpt duit lebih skit.. x sabar nak tgk ni... hmm makin beso anak ko Ila... Akid.. amboi.. dah bambam.. suka aku tgk.. Aqeel gak yg x naik²... turun lagi ader la... hmm sbb ari tuh dia skait... skang aku tgk makin kecik... suka... suka.. aku suka bila ko boriakan si Afiq & Akid... chumell sgt...
amboi... afiq cam nak p berperang jer.. siap pegang senapang tuh x tahan... whakakakak...

Hirda Ibrahim said...

re: kat org yg juai belon tu gak la,
ye la dia dok tepi escalator. ko pi je & ckp, nk letak angin balik. & byr rm3... aku dulu x tau.
dulu pernah beli belon spongebob kat hardy..lama2 kan kempis, tauk buang je la..
bila beli otomen, mamat tu sendiri bgtau..kalu nk refill helium pun boleh, derang charge murah skit fr beli baru...
so far elok ko belon tu..coz pic2 otomen tu mana ada terkeluar/pudar pun... lepas letak helium cam baru balik...

Unknown said...

ila buat umah baru untuk bisnes tepung kek tu yer.. bila la kak mimi nak amik tepung kek tu yek.. ingat nak try gak buat..

kak mimi pun sekarang suka sedondonkan anak2.. walaupun tak sama design, janji kaler & brand sama.. nampak comel jer